home > Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wat kost een proefdruk?

Voor de eerste proefdruk betaal je maar 1€ inclusief verzendkosten! Daarbij wordt een leuk setje met alle papiersoorten en envelopkleuren meegestuurd. Daarna betaal je de standaardprijs voor 1 kaartje.

 

Hoe kan ik weten hoe een kleur er in het echt uitziet?

De kleuren op een beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Als je zeker wilt weten welke kleur je kaartje straks heeft is het slim om een proefdruk van het kaartje te bestellen. De proefdruk op het gekozen papier ziet er precies zo uit als het uiteindelijke kaartje.

 

Ik wil graag iets veranderen aan een kaart, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?

Mocht je iets kleins willen veranderen aan het basisontwerp kan je altijd bij ons terecht voor hulp. Stuur een mailtje met je vraag naar serviceteam@skipencoco.nl en we helpen je graag.

 

Ik wil graag een ontwerp op maat laten maken, kan dat?

Ja natuurlijk. Leuk zelfs! Bij Skip & Coco is alles mogelijk. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en een prijsindicatie te krijgen. Meestal gaat het heel gemakkelijk: in overleg met jullie maken we een voorstel inclusief illustratie en lay-out op basis van jullie eigen ideeën en thema. Ook kunnen we suggesties/advies geven om een door jullie aangeleverde schets op een professionele wijze te realiseren.

Bestel een eigen ontwerp liefst zo’n 6 weken voor de uitgerekende datum, houd er rekening mee dat het helemaal op maat moet worden gemaakt en dat meer tijd kan kosten.

 

Ik wil graag een passend kraamkaartje, kan dat?

Jazeker, we hebben een collectie kraamkaarten. Deze kan je opmaken met je eigen teksten en bestellen bij je kaartje. Zit het ontwerp wat bij je geboortekaartje past er niet bij, neem dan even contact met ons op.

  

Ik heb zelf een afbeelding/foto gevonden die ik op de kaart wil hebben. Kan dit?

Je kunt eigen afbeeldingen/foto’s uploaden in de editor bij ‘afbeelding en versieringen’ en dan ‘voeg foto toe’. Let wel op de resolutie van het beeld, dat die hoog genoeg is, zodat de foto niet korrelig wordt. Het is belangrijk dat je de afbeelding ook daadwerkelijk mag gebruiken. Skip & Coco kaarten is niet aansprakelijk als je een afbeelding gebruikt waar je de rechten niet van bezit en niet mag gebruiken. Dat kan zo zijn als je de afbeelding van internet haalt. Dat risico is voor de gebruiker zelf.

 

Ik twijfel nog tussen meerdere kaartjes. Of ik weet nog niet of het een jongetje of meisje wordt. Wat nu?

Dat geeft niks. Als je een account aanmaakt en daar de kaartjes in opslaat die je mooi vindt heb je ze altijd bij de hand. Zo kan je ook een jongens- en meisjeskaartje in je account opslaan en na de geboorte kan je dan zo het juiste kaartje selecteren en aanpassen.

 

Wanneer worden de kaarten bezorgd, tot hoe laat kan ik een bestelling plaatsen?

Als je je kaarten op een werkdag voor 18.00 uur bestelt en betaalt worden ze dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. In de regel ontvang je je bestelling dan de volgende dag. We zijn daarin wel afhankelijk van PostNL. Bestellingen die je in het weekend voor zondag 15.00 uur doet worden zondag nog verzonden en kan je dus maandag je bestelling al binnen krijgen.

  

Wat zijn de verzendkosten?

In Nederland en België zijn de verzendkosten boven een bestelling van 25 euro gratis. Voor andere landen binnen de eu wordt een toeslag van 3,50 gerekend.

 

Ik woon in het buitenland, is dat een probleem?

Je kan gewoon bij Skip & Coco bestellen. Verzending binnen Nederland en naar België is vanaf 25 euro gratis. Verzending daarbuiten heeft boven de 25 euro een toeslag van €3,50. Voor verzending naar Zwitserland of Noorwegen moet er even contact met ons worden opgenomen.

 

Hoeveel postzegels moeten er op een kaart?

Bij de meeste kaarten is één postzegel genoeg. Kijk voor de tarieven op de site van PostNL. Heel soms zijn er twee postzegels nodig op bijvoorbeeld een dubbele kaart van 15x15 cm of als je extra kaartjes hebt toegevoegd in de envelop. Dit ligt ook aan het papier waar voor gekozen is. Laat de kaart bij twijfel even nawegen incl. envelop.

Dit kan in België afwijken.

 

Wat als ik niet thuis ben als de kaarten bezorgd worden?

Onze pakketten worden bezorgd door PostNL. Als er niemand thuis is wordt het pakket soms bij buren bezorgd of wordt er de volgende dag een nieuwe afleverpoging gedaan. Is er dan nog niemand aanwezig kan het pakket bij een afhaallocatie worden afgeleverd. Je kan je pakket volgen met de Track & Trace die je krijgt. Ben je die kwijt neem dan even contact met ons op. Dan gaan we voor je kijken. Na een eerste afleverpoging die mislukt is kan je via track & trace kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Dit is vaak een winkel, dus let op openingstijden.

 

Mijn kaarten zijn niet op tijd, wat nu?

Wij maken voor verzending gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als het pakket niet op tijd geleverd vul dan het contactformulier in of bel ons via 085 - 0438030. Wij gaan dan meteen achter je pakket aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

 

Ik woon in België. Geldt daar een andere levertijd voor?

De levertijden voor proefdrukken in België zijn iets anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij je aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

 

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan wordt de bestelling met de pakketpost meegestuurd. Als je de kaarten op een werkdag voor 18 uur bestelt, worden ze dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL overgedragen. PostNL bezorgd het pakket zelf bij op het door jou opgegeven adres. Dat is vaak al de volgende dag.

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Ja, dat kan! Dat kan hier: enveloppen vooraf bestellen. Ook voor enveloppen geldt dat de verzending gratis is vanaf €25.

 

Uit welke enveloppen kan ik kiezen?

Je kan uit meer dan 20 kleuren enveloppen kiezen. Bij een proefdruk zitten papiermonsters en envelopkleuren. Wil je een andere kleur, neem dan even contact met ons op, dan kijken we wat mogelijk is. Dit kan wel gevolgen hebben voor de prijs van de enveloppen. 

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Retour sturen van standaardproducten

De meeste producten die bij ons te koop zijn zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit uniek maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen aan jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je heeft aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden (Woudenbergseweg 21, 3707 HW Zeist) of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw eigen rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retour sturen van maatwerk

De meeste bestellingen bij Skip & Coco kaarten zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Skip & Coco garandeert wel een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant tevreden bent.


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: